Kod | SL-FP |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Instytut Pedagogiczno- Językowy |
Kierunek studiów | Filologia polska |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | praktyczny |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 3 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | Akademia Nauk Stosowanych w Elblągu Instytut Pedagogiczno-Językowy ul. Czerniakowska 22 82-300 Elbląg |
Adres WWW | https://ans-elblag.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
KIERUNEK: FILOLOGIA POLSKA
Studia licencjackie trwają 3 lata, kształcenie odbywa się na specjalności:
DZIENNIKARSTWO I NOWE MEDIA
adresowana do wszystkich, którzy:
- chcieliby poznać świat mediów, zdobyć kompetencje potrzebne w pracy dziennikarza
ATUTY KIERUNKU
- realne przygotowanie do pracy w środkach masowego przekazu,
- ciekawy program kształcenia stworzony we współpracy ze środowiskiem branży dziennikarskiej,
- rozbudowany, monitorowany system praktyk zawodowych dających szansę kontaktu z pracodawcami i zdobycia doświadczeń,
- możliwość studiowania za granicą w ramach wymiany międzynarodowej studentów [program Erasmus+),
- możliwość aktywności naukowej w ramach koła Humanitas oraz jego sekcji – m.in. dziennikarskiej i językoznawczej.
PRACA DLA CIEBIE
Absolwent filologii polskiej po specjalności: dziennikarstwo i nowe media może podjąć pracę w:
- prasie, radiu i telewizji,
- ośrodkach badań opinii społecznej i rynku,
- biurach prasowych,
- instytucjach kulturalnych i artystycznych,
- redakcjach portali internetowych,
- agencjach PR i reklamowych,
- agencjach e-marketingu.
KREATYWNE PISANIE I NARRACJE GIER KOMPUTEROWYCH
adresowana do wszystkich, którzy:
- chcieliby zdobyć wiedzę i umiejętności dotyczące tworzenia treści narracyjnych w kontekście gier komputerowych i innych form mediów interaktywnych
ATUTY KIERUNKU
- realne możliwości rozwijania umiejętności w kierunku projektowania narracji angażujących graczy i wpływających na przebieg gry, pisania scenariuszy, dialogów, fabuł ze szczególnym naciskiem na elementy interaktywności,
- nabycie umiejętności rozpoznawania rozmaitych struktur gier oraz ich uwarunkowań technicznych, tworzenia tekstów o walorach użytkowych i artystycznych z uwzględnieniem środowiska komunikacji internetowej (podcasty, vlogi), budowania innowacyjnego warsztatu pisarskiego ukierunkowanego na komunikację transmedialną,
- ciekawy program kształcenia stworzony we współpracy ze środowiskiem branży gier i nowoczesnych mediów interaktywnych,
- rozbudowany, monitorowany system praktyk zawodowych dających szansę kontaktu z pracodawcami i zdobycia doświadczeń,
- możliwość studiowania za granicą w ramach wymiany międzynarodowej studentów [program Erasmus+)
PRACA DLA CIEBIE
Absolwent filologii polskiej po specjalności: kreatywne pisanie i narracje gier komputerowych może podjąć pracę w:
- studiach filmowych,
- studiach animacji i gier komputerowych,
- przemyśle związanym z tworzeniem wszelkiego typu gier,
- redakcjach portali internetowych,
- agencjach PR i reklamowych.
1. Podstawą decyzji o przyjęciu na studia jest, uzyskany przez kandydata wskaźnik rekrutacyjny "W". Wzór do obliczenia wskaźnika rekrutacyjnego podany poniżej dla poszczególnych kierunków. Punkty obliczane są automatycznie po wypełnieniu elektronicznego podania.
2. Wzory obliczania wskaźnika rekrutacyjnego.
a) W instytucie Ekonomicznym, Instytucie Informatyki Stosowanej im. K. Brzeskiego oraz Instytucie Politechnicznym
W = 2 x P1 + 0,25 x P2 + 0,25 x P3
b) W Instytucie Pedagogiczno-Językowym
W = 0,85 x P1 + 0,15 x P2
gdzie P1, P2, P3 - to punkty za przedmioty wyszczególnione w tabeli I.
3. Punkty: P1, P2, P3 – są wyznaczone według następujących zasad:
a) w przypadku nowej matury w uczelnianym wskaźniku rekrutacyjnym uwzględnia się wyniki części pisemnej egzaminu maturalnego, gdzie wynik procentowy jest równy liczbie punktów. Liczba punktów „P” jest wyznaczana według jednego z następujących wariantów i jest równa:
- liczbie punktów za egzamin zdawany wyłącznie na poziomie podstawowym,
- sumie punktów uzyskanych na poziomie podstawowym i rozszerzonym,
- podwojonej liczbie punktów za egzamin zdawany na poziomie rozszerzonym (w przypadku, gdy na świadectwie dojrzałości nie są podawane dodatkowo punkty za poziom podstawowy),
- podwojonej liczbie punktów w przypadku egzaminów, dla których nie były przewidziane dwa poziomy.
b) w przypadku starej matury oceny z egzaminu dojrzałości będą przeliczane na punkty według zasad podanych w tab.II. Jeżeli kandydat zdawał egzamin dojrzałości pisemny i ustny, to przyjmuje się wyższą z ocen.
W przypadku gdy kandydat był zwolniony z egzaminu maturalnego z języka obcego, na podstawie certyfikatu, a przedmiot jest uwzględniany we wzorze (1) albo (2) – liczba punktów odpowiada ocenie celującej.
Kandydaci, którzy nie zdawali matury z przedmiotu uwzględnianego w konkursie, nie uzyskują punktów z tego przedmiotu.
Tabela II. Zasady przeliczania oceny tradycyjnej na punkty w przypadku starej matury.
Ocena tradycyjna |
Liczba punktów |
dopuszczająca |
40 |
dostateczna |
75 |
dobra |
100 |
bardzo dobra |
125 |
celująca |
150 |
Zasady kwalifikacji dla kandydatów Maturą Międzynarodową
Kandydaci posiadający Dyplom Matury Międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowani są na zasadach jak kandydaci z nową maturą. Wyniki Matury Międzynarodowej przeliczane są zgodnie z Tabelą III.
Tabela III. Zasady przeliczania wyników Matury Międzynarodowej na punkty
Liczba punktów uzyskanych |
Punkty uwzględniane |
7 |
100 |
6 |
86 |
5 |
71 |
4 |
57 |
3 |
43 |
2 |
29 |
1 |
14 |