Kod | SMJ-PPiW |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Instytut Pedagogiczno- Językowy |
Kierunek studiów | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Jednolite magisterskie |
Profil studiów | praktyczny |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 5 lat |
Adres komisji rekrutacyjnej | Akademia Nauk Stosowanych w Elblągu Instytut Pedagogiczno-Językowy ul. Czerniakowska 22 82-300 Elbląg |
Adres WWW | https://ans-elblag.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
KIERUNEK: PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA - jednolite studia magisterskie
Zostając absolwentem tego kierunku zdobędziesz wszechstronne wykształcenie z zakresu m.in.: pedagogiki, psychologii, metodyki. Dzięki praktyce zawodowej pogłębisz wiedzę zdobytą w toku studiów.
ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI
- planowania, realizowania i dokumentowania zajęć prowadzonych przez nauczyciela w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej,
- indywidualizowania zadań i dostosowywania technik i metod pracy do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Przygotowania i prowadzenia zajęć w grupach zintegrowanych,
- planowania, prowadzenia i oceniania pracy uczniów na lekcjach języka angielskiego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej,
- współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami i specjalistami wspomagającymi rozwój ucznia.
ATUTY KIERUNKU:
Program kształcenia integrujący wiedzę z dziedzin: pedagogiki i psychologii, zawiera:
przedmioty specjalnościowe:
- zakresu edukacji i metodyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
system praktyk zawodowych:
- 270 godzin realizowanych w przedszkolach i szkołach podstawowych, umożliwiających praktyczne przygotowanie do zawodu nauczyciela (obserwowanie, asystowanie, indywidualne prowadzenie zajęć w grupie przedszkolnej i w klasach I-III szkoły podstawowej);
blok przedmiotów przygotowujących do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej:
- z dodatkowym kursem zintegrowanym języka angielskiego, umożliwiającym osobom zainteresowanym podejście do egzaminu i uzyskania certyfikatu (w Pearson Test Centre przy ANS w Elblągu);
blok przedmiotów z edukacji włączającej:
- wyposażający w umiejętności: organizacji edukacji włączającej w placówce edukacyjnej, stosowania metod pracy w grupach zróżnicowanych, diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów, opracowywania indywidualnych programów nauczania;
- możliwość studiowania za granicą w ramach wymiany międzynarodowej studentów (program Erasmus+)
PRACA DLA CIEBIE
Absolwent uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkoli i szkół podstawowych klas I-III. Miejscem jego pracy będą: placówki przedszkolne i szkoły podstawowe (klasy I-III).
1. Podstawą decyzji o przyjęciu na studia jest, uzyskany przez kandydata wskaźnik rekrutacyjny "W". Wzór do obliczenia wskaźnika rekrutacyjnego podany poniżej dla poszczególnych kierunków. Punkty obliczane są automatycznie po wypełnieniu elektronicznego podania.
2. Wzory obliczania wskaźnika rekrutacyjnego.
a) W instytucie Ekonomicznym, Instytucie Informatyki Stosowanej im. K. Brzeskiego oraz Instytucie Politechnicznym
W = 2 x P1 + 0,25 x P2 + 0,25 x P3
b) W Instytucie Pedagogiczno-Językowym
W = 0,85 x P1 + 0,15 x P2
gdzie P1, P2, P3 - to punkty za przedmioty wyszczególnione w tabeli II.
3. Punkty: P1, P2, P3 – są wyznaczone według następujących zasad:
a) w przypadku nowej matury w uczelnianym wskaźniku rekrutacyjnym uwzględnia się wyniki części pisemnej egzaminu maturalnego, gdzie wynik procentowy jest równy liczbie punktów. Liczba punktów „P” jest wyznaczana według jednego z następujących wariantów i jest równa:
- liczbie punktów za egzamin zdawany wyłącznie na poziomie podstawowym,
- sumie punktów uzyskanych na poziomie podstawowym i rozszerzonym,
- podwojonej liczbie punktów za egzamin zdawany na poziomie rozszerzonym (w przypadku, gdy na świadectwie dojrzałości nie są podawane dodatkowo punkty za poziom podstawowy),
- podwojonej liczbie punktów w przypadku egzaminów, dla których nie były przewidziane dwa poziomy.
b) w przypadku starej matury oceny z egzaminu dojrzałości będą przeliczane na punkty według zasad podanych w tab.III. Jeżeli kandydat zdawał egzamin dojrzałości pisemny i ustny, to przyjmuje się wyższą z ocen.
W przypadku gdy kandydat był zwolniony z egzaminu maturalnego z języka obcego, na podstawie certyfikatu, a przedmiot jest uwzględniany we wzorze (1) albo (2) – liczba punktów odpowiada ocenie celującej.
Kandydaci, którzy nie zdawali matury z przedmiotu uwzględnianego w konkursie, nie uzyskują punktów z tego przedmiotu.
Tabela III. Zasady przeliczania oceny tradycyjnej na punkty w przypadku starej matury.
Ocena tradycyjna |
Liczba punktów |
dopuszczająca |
40 |
dostateczna |
75 |
dobra |
100 |
bardzo dobra |
125 |
celująca |
150 |
Jeżeli kandydat zdawał egzamin dojrzałości pisemny i ustny, to przyjmuje się wyższą z ocen. Kandydaci, którzy nie zdawali matury z przedmiotu uwzględnianego w konkursie, uzyskują zero punktów z tego przedmiotu.
Zasady kwalifikacji dla kandydatów Maturą Międzynarodową
Kandydaci posiadający Dyplom Matury Międzynarodowej (International Baccalaureate) wydany przez Biuro IB w Genewie przyjmowani są na zasadach jak kandydaci z nową maturą. Wyniki Matury Międzynarodowej przeliczane są zgodnie z Tabelą IV.
Tabela IV. Zasady przeliczania wyników Matury Międzynarodowej na punkty
Liczba punktów uzyskanych |
Punkty uwzględniane |
7 |
100 |
6 |
86 |
5 |
71 |
4 |
57 |
3 |
43 |
2 |
29 |
1 |
14 |